2023年8月2日 星期三

救主是所有 He's Everything to Me


這是一首節奏鮮明又輕快的讚美詩。
與上一首Reach Out To Jesus/ 求告耶穌
都出自同一位作曲家 Ralph Carmichael


#523首 救主是所有/ He's Everything to Me
降B大調  4/4拍
詩歌源考 http://heshun.tjc.org.tw/Hymns/470-525/523.htm

中文歌詞

群星閃耀述說 主 奇 工,微風吹動見證 主 尊 榮。
陸地海洋在祂 掌 管 中,於我有何用?
耶穌被釘十架 受 苦 刑,因祂代死我得 新生命。
祂將自由賞賜 眾 罪 人,於我有何用?

(以下重覆唱)
直到憑信得見 主 聖 顏,領會救主奇妙 大 恩 典。
我才深知主愛 廣 無 邊,祂時刻關懷我,並隨時賜福加添。
每日與我同行 肩 並 肩,常常看顧我免 遭 危 險。
行走窄路祂在 我 左 右,祂就是我所有。

.    





英文歌詞

In the stars His handiwork I see,On the wind He speaks with majesty,Though He ruleth over land and sea,What is that to me?I will celebrate Nativity,For it has a place in history,Sure, He came to set His people free,What is that to me? 
//: Till by faith I met Him face to face,And I felt the wonder of His grace,Then I knew that He was more than just aGod who didn't care,That lived a way out there and
Now He walks beside me day by day,Ever watching o'er me lest I stray,Helping me to find that narrow way,He's Everything to me. //: (Repeat)




喜歡音樂的人一說到鋼琴,肯定花不少時間在練習上
而樂理上的基本理論都建立在鋼琴鍵盤的音與音之間
音樂領域極為深廣,能靠琴藝吃飯的人不是那麼容易,
不管你懂多少,鋼琴版音樂曲都普遍受到喜愛!




沒有留言:

張貼留言