2023年10月5日 星期四

跟從救主 'Tis So Sweet to Trust in Jesus



教會舉辦詩歌歌團契
(9/23/2023 Saturday afternoon 4:00~ 5:20)
活動主題是Tis So Sweet 真是甜美
與主題相關的詩歌 詩班唱給我們聽

當你快樂的時候 你喜歡音樂
當你悲傷的時候 你明白歌詞




#108 首 'Tis So Sweet to Trust in Jesus 跟從救主
降A大調  4/4 拍 


曲名直接翻譯是信靠耶耶穌真是甜美

延伸閲讀 請參考完整詩歌介紹
英文版
中文版


歌詞
一、我今遵從 救主命令 跟主背著 十字架
        我今定志 時時親近 別人憎嫌 我不怕
《副歌》
我要跟從 救主耶穌 因主替我 流寶血
雖人有人 前來阻擋 總要從主 心歡喜

二、我受世人 怨恨逼迫 耶穌亦曾 被欺侮
        眼前快樂 豪不羨慕 只有瞻望 我救主
    《副歌》
三、我雖捨棄 房子田產 世上榮華 全然失
        為主受苦 必然得福 蒙主賞賜 更豐富
    《副歌》
四、有主愛我 雖受患難 不能使我 生憂傷
        主若離我 雖有富貴 不能使我 得平康
    《副歌》

1
’Tis so sweet to trust in Jesus,
Just to take Him at His word;
Just to rest upon His promise;
And to to know, Thus saith the Lord.
Refrain(副歌)
Jesus, Jesus, how I trust Him,
How I’ve proved Him o’er and o’er,
Jesus, Jesus, Precious Jesus!
O for grace to trust Him more.
2
O how sweet to trust in Jesus,
Just to trust His cleansing blood;
Just in simple faith to plunge me,
’Neath the healing, cleansing flood.
3
Yes, ’tis sweet to trust in Jesus,
Just from sin and self to cease;
Just from Jesus simply taking
Life, and rest, and joy, and peace.
4
I’m so glad I learned to trust Thee,
Precious Jesus, Savior, Friend;
And I know that Thou art with me,
Wilt be with me to the end.



When you're happy
you enjoy the music
When you're sad
you understand 
the lyrics.









沒有留言:

張貼留言